(^_^)

Wednesday, May 5, 2010

padaNya ada bahagia

tiap org punyai cara trsendiri
dlm mencari kebahagiaan duniawi.
yg cuma sebentar. yg terhakis dek masa.
yg tidak lebih dari sekadar ilusi mainan minda canangan massa.

dan dalam mengejar kebahagiaan jangka pendek itu
sering kita terlupa utk melabur di dunia
demi beroleh kebahagiaan ukhrawi yg jitu
yg tiada titik noktahnya
yg bukan lagi fana

kadang2 di waktu sunyi
saat sebelum aku mati sebentar
aku selalu berfikir

apa sebenarnya yang aku mahukan dalam hidup ini
hidup yg dirasakan seperti tidak pernah puas
bagi org yg kdg reti bersyukur kdg tersungkur
hidup yg urusannya tidak pernah selesai

apakah selama ini yg aku kejari
realitikah ia atau fantasi semata

apa akan jadi padaku,
pada keluargaku esok hari
dapatkah kami hidup bersama lagi
 
apakah tidurku ini mati yg matanya tak akan terbuka lagi
apakah hidupku selama ini diredhai Penciptaku
apakah aku sudah dimaafi semua makhlukMu
apakah aku sudah memaafkan semuanya

apakah hariku ini lebih baik dari hari2 yg telah aku lalui

kadang aku terdiam
puas berbaring aku qiyaam
aku takut sendirian
aku benci bila jadi tak keruan

sungguh erti hidup itu payah sekali untuk dimengertikan
jika pada dunia hanya kita sandarkan

suka aku bermuhasabah agar diri ini tak rebah
oleh pengaruh omongan karutan bisikan syaitan
Tuhan pandulah aku menujuMu aku berserah
kerna ku tahu padaMu ada bahagia yg kudambakan

No comments: